miércoles, 30 de enero de 2013

Tabatha's Salon Takeover T2 "Chicago Male"

Absentee owner Scott Neesham has invested his life savings into his salon, Chicago Male, but his “Men’s Only” business model is not attracting enough clientele to keep his business afloat, even in the Boystown area of Chicago. To make matters worse, Neesham is rarely at the salon and has left his business in the hands of an ineffective manager and an unprofessional staff. When Tabatha tries to change his business model, she and Neesham butt heads, but Tabatha drives her point home when she recruits drag queens as hair models for the staff.

El ausente propietario  Scott Neesham ha invertido sus ahorros en su salón, Chicago Hombre, pero sus "Hombres Solo" modelo de negocio no está atrayendo clientela suficiente para mantener su negocio a flote, incluso en el área de Chicago Boystown. Para empeorar las cosas, Neesham rara vez en el salón y ha dejado sus negocios en manos de un administrador ineficaz y un personal poco profesional. Cuando Tabatha trata de cambiar su modelo de negocio, y se dirige Neesham a tope, pero Tabatha conduce su punto de origen cuando se contrata a drag queens como modelos de cabello para el personal.






When I walked in to Chicago Male they were like gay deer in headlights—in fact, I think I might have scared the gay right out of these boys! It was a good team but they had absolutely no leadership as Scott the owner was never there, and Ric wasn't an effective manager. Scott's 30 minute $30 men's only business model wasn't working especially when the salon was only booked to 25% capacity. The only way a biz can be successful is when you have butts in chairs and Scott was being a little too precious about his strategy. So I had to give him a wake up call.

Cuando entré a Chicago Male eran como ciervos gays mirando los faros de un tren. Eran un buen equipo pero no tenían ningun lider en Scott su dueño que nunca estaba alli, y Rick no era un gerente efectivo. El modelo de corte en 30 minutos por $ 30 no solo no estaba funcionando si no que el salon estaba en un 25% de ocupacion. La unica manera que un negocio pueda tener exito es que todas las sillas esten ocupadas y obviamente abrir el mercado Así que tuve que darle una llamada de atención




The fact that Scott wanted to say that the staff eating, texting, gossiping and overall lack of professionalism was due to the laid-back-keep-it-casual-boys-in-boys-town was BS. Let's face it, who demands better service than "The Boys?" It was due to Scott being MIA and the drive thru business model. Scott claimed he wanted to give clients a high end experience but how can a stylist do that when they are rushing to meet the timer? Scott had no understanding of this because he is not a stylist and didn’t spend anytime in his business.

El hecho es que el personal de Scott comian, mandaban mensajes de texto y cotilleaban eso era una falta de profesionalismo y todo se escudaba por estar en Boystown. Seamos realistas, como exigir un mejor servicio a los chicos. Fue debido a Scott es MIA y el modelo de negocio. Scott afirmo que queria dar a los clientes una gran experiencia pero como se puede ser un buen estilista si tienes que ir contrarreloj? Scott no tenia ninguna esperiencia ya que el no era estilista.






 The thing that became clear to me was that all the staff felt that the quality of their work was being sacrificed by doing 30 minute haircuts. Their men’s buzz cuts were even a disaster. Despite the fact that Scott didn’t allow female clients in his business model, all the stylists were all open to doing female clients because they felt it would make them more money, offer better service to everyone in the community and stimulate them creatively. The only one I had a hard time convincing was Scott. I appreciated his idea but as he kept saying he wanted to service his community and improve thef inancial's of his business it made no sense. I think my sit down tough love conversation with him and the trip to Paul Mitchell finally helped him see the light because he really changed.

Lo que me quedó claro fue que todo el personal consideró que la calidad de su trabajo estaba siendo sacrificado por hacer 30 cortes por minuto. Sus cortes zumbido de los hombres eran incluso un desastre. A pesar de que Scott no permitir que los clientes femeninos en su modelo de negocio, todos los estilistas estaban abiertos a hacer clientas porque sentían que les haría más dinero, ofrecer un mejor servicio a todos los miembros de la comunidad y estimular de manera creativa. El único que tenía un tiempo difícil fue convencer a Scott. Me gustó la idea, pero como él siempre decía que quería servir a su comunidad y mejorar thef inanciera es asunto suyo, no tenía sentido. Creo que mi sentarse conversación amor duro con él y el viaje a Paul Mitchell finalmente le ayudó a ver la luz porque él realmente ha cambiado.



Everyone in the salon was experienced in doing both male and female clients and they all seemed to enjoy the challenge. The only one that was struggling was Drew and that was due to his lack of experience. A young stylist like Drew needs education and mentoring and Scott was not providing it. Paul Mitchell and my guidance helped Drew realize he needed to stop being babied and built up his confidence. Everyone seemed genuinely changed when I went back to visit. Scott has stepped up and is running his business everyday, Drew is getting education and feeling more confident, and the whole team is doing female clients and taking more than 30 minutes where needed. I am proud of my gay deer for stepping up and turning it around.

Todos en el salón se vivió en hacer tanto a los clientes de ambos sexos y todos parecían disfrutar el desafío. El único que luchaba fue Drew y que se debió a su falta de experiencia. Un estilista joven como Drew necesita educación y tutoría y Scott no estaba proporcionando. Paul Mitchell y mi guía ayudó a Drew darse cuenta de que tenía que dejar de ser mimado y construyó su confianza. Todo el mundo parecía realmente cambió cuando fui a visitar. Scott ha intensificado y está funcionando su negocio diario, Drew está recibiendo educación y sentirse más confiado, y todo el equipo está haciendo clientas y tomar más de 30 minutos donde sea necesario. Estoy orgulloso de mi venado gay para intensificar y darle la vuelta. 

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